WYMIARY ZEWNĘTRZNE
Długość całkowita
|
13,10 m (43 ft) |
Rozpiętość
|
22,06 m (72,4 ft)
|
Wysokość
|
4,90 m (16 ft) |
Kabina
Liczba miejsc pasażerskich
|
18 + 1
|
Odstęp między fotelami pasażerskimi
|
0,72 m (2,36 ft) |
Szerokość przejścia
|
0,354 m (1,16 ft) |
Długość
|
5,26 m (17,2 ft) |
Szerokość
|
1,74 m(5.7 ft) |
Wysokość
|
1,72 m (5,7 ft) |
Charakterystyka kabiny:
- 18 punktów mocowań
- 4 szyny Ancra w podłodze
- 2 ścienne szyny Ancra
- Tylne drzwi cargo
Przegroda bagażowa:
- Tylne półki bagażowe
- Objętość 1,98 ft3 (0,56 m3)
- Waga bagażu do 243 lb (110 kg)
Komfort kabiny:
- Wentylacja i ogrzewanie
- Ogrzewanie bocznych szyb
- Klimatyzacja – zapewnia redukcję temperatury o ok. 10oC.
- Układ ogrzewania i wentylacji sterowany z poziomu kokpitu
Dane masowe (ciężarowe)
Max. Ciężar startowy i do lądowania
|
7500 kg |
Max. Ciężar bez paliwa
|
6600 kg |
Max. Ładunek handlowy
|
2300 kg |
Max. Masa ładunku w bagażniku |
300 kg |
Min. Masa do startu (w zależności od wersji) |
4722÷5510 kg
|
Max. Masa/objętość paliwa |
1766 kg/2280 l/600 US Gal
|
Charakterystyki osiągowe w warunkach ISA z maksymalnym ciężarem startowym (IAS)
Maksymalna prędkość eksploatacyjna (VMO)
|
355 km/h (192 KTS) |
Prędkość manewrowa (VA)
|
244 km/h (132 KTS) |
Minimalna prędkość lotu
|
165 km/h (89 KTS) |
Prędkość przeciągnięcia w konfiguracji startowej |
123 km/h (66 KTS) |
Prędkość wznoszenia
|
11 m/s (2360 ft/min)
|
Długość startu (minimalna)
|
555 m (1820 ft) |
Długość lądowania
|
555 m (1820 ft) |
Napęd samolotu stanowią dwa silniki turbośmigłowe PT6A-65B napędzające metalowe, pięciołopatowe śmigła o stałych obrotach, z rewersem ciągu, przestawialne w chorągiewkę.
Max. moc startowa
|
1100 KM
|
Max. moc trwała
|
1100 KM
|
Max. moc przelotowa
|
1000 KM stała do +42,5°C (108°F)
|
WYPOSAŻENIE RADIOWO-NAWIGACYJNE
Zabudowane na samolocie wyposażenie radiowo-nawigacyjne umożliwia jego wykorzystanie w lotach IFR i VFR, w dzień i w nocy.
Instalację przeciwoblodzeniową samolotu stanowi powietrzno-cieplna instalacja płatowca ogrzewająca krawędzie natarcia skrzydeł, usterzenia pionowego i poziomego. Posiadane certyfikaty EASA i FAA dopuszczają loty w znanych warunkach oblodzenia.
Samolot wyposażony jest również w elektryczny układ przeciwoblodzeniowy łopat śmigieł, odladzania szyb przednich w kabinie załogi i nadajników ciśnień oraz w instalację ogrzewania krawędzi wlotów powietrza dla silników.
SYSTEMY BEZPIECZEŃSTWA
- Pokładowy rejestrator parametrów lotu (FDR – Flight Data Recorder)
- Rejestrator Głosu FA2100
- System EGPWS Mk VI
- TCAS II (mod. 7.1) CAS100BA ze wskaźnikami TA/RA
- Transponder IFF Trybu S (EHS/ELS)
- Radar Pogodowy RDR2000
- Oferowany w standardzie podwójny system GPS umożliwiający wykonywanie precyzyjnych i nieprecyzyjnych podejść do lądowania
- Zestaw ratunkowy
SYSTEM TRANSPORTU CARGO
- Maksymalna ładowność: 5,070 lb; 2300 Kg
- Podłoga rolkowa
- Tylny system załadowczy
- Zintegrowana wciągarka
- Rozmieszczanie przód/tył
- Maksymalny udźwig 1,540 lb.; 700 Kg
Podłoga rolkowa gwarantuje możliwość dostosowania długości systemu rolkowego do rozmiaru ładunku, przestrzeni w kabinie do misji transportu pasażerów i cargo oraz zrzutu ładunków w locie.
SYSTEM TRANSPORTU ŁADUNKÓW CIĘŻKICH
W konstrukcji kabiny ładunkowej zamontowano węzły do mocowania szyn oraz lin umożliwiających mocowanie max. trzech kontenerów (palet). W skład kompletu do mocowania ładunków wchodzą: 3 segmenty szyn, 3 dolne liny, 9 górnych lin mocujących, 6 docisków i 3 podkłady pod palety do transportu cargo. Maksymalne obciążenie na trzech paletach 4408 lbs; 2000 kg.